להיות תלמידים במובן הקלאסי

אמנות | כיתה יא' | תשפ״ב

מורה: רעות אסימיני

תחומי דעת: ציור קלאסי

שאלה פוריה: האם כשאני רואה פחות אני רואה יותר?

משך הפרויקט: 4 שבועות

מיומנויות והרגלים: הכנת בד מתוח על מצע עץ, עבודה לאורך זמן, הגבלה של פלטת צבעים, ציור מתוך התבוננות בציור אחר

תוצר: ציור קלאסי על בד מתוח

רציונל הפרויקט

תומס איקינס (Thomas Eakins 1844-1916) היה צייר אמריקאי ומזוהה מאוד עם בית הספר לאמנות "PAFA" המתמחה בציור קלאסי לפי התבוננות בציור של מאסטרים. איקינס היה בין המקימים של בית הספר ועבודתיו עד היום מהוות בסיס ללמידה. הלומדים והלומדות התבקשו לפנות את עצמן רק ללמידת טכניקת הציור המבוססת כתם דרך העתקת ציור לבחירתם של האמן תומס איקנס. מאגר הציורים שניתן ללומדות וללומדים לבחור ממנו היה מראש ציורים שהיו ציורי "STUDIES"- ציורי חקר של האמן לקראת ציור מורכב יותר. ובכך התחקנו למעשה אחר שיטת למידה קלאסית שבה הציירים הלומדים ישבו בסטודיו של האמן ולמדו לצייר ע"י התבוננות בצייר ובהעתקה של ציוריו.

מהלך הפרויקט :

למידה ומתן רקע על האמן והטכניקה

ציורי הכנה על נייר עם צבע בסיס

הכנת בד מתוח על מצע של עץ

עבודה עצמאית על הציורים תוך מתן הנחיה