הרגלים:

רוח יצירה

הגשה בזמן

טיוטות מרובות

מיומנויות:

קריאה חזותית (דרך הבנה של מושגי יסוד)

העברת מסר באמצעות עקרונות השפה החזותית

התבוננות בקשר בין עיצוב ובין דפוסים תרבותיים

ידע:

יסודות העיצוב

מגמת אמנויות העיצוב כיתה י - פרויקט ראשון

צוות: ענבל הלצר ואוסקר אבוש

רציונל ומהלך

מציאות

לאחר שמיפינו את אזורי המגורים של כל תלמידי הכיתה, בתי המגורים האישיים היוו בסיס לתחילת עבודה

סביבות מגורים – התבוננות דרך עשייה מדוייקת - שרטוט הנדסי בקנה מידה (לחצו להגדלה)

סביבות מגורים – פרשנות אישית אינטואיטיבית בקו (לחצו להגדלה)

על בסיס שרטוטים מדוייקים של בתי המגורים, בנינו סט מודלים שמהווים בסיס התייחסות להמשך הפרויקט

מגדלים ודמיון

במקביל לעבודה על סביבות המגורים, התחלנו לתרגל דמיון בחומר. החל מתרגילים של בנייה אינטואיטיבית מחומרים ממוחזרים, דרך מגדלים בקו, מגדלים בהשראת הטבע ומגדלי מחווה לאמן. התרגילים נתנו מסגרת לגיבוש שפה ותחומי עיניין אישיים, התנסות במחשבה על התאמה בין עיצוב ומשתמש וצבירת בטחון עצמי לקראת תכנון מגדל מורכב בהמשך הפרויקט.

תיעוד תהליך העבודה על מגדלים אינטואיטיביים בחלקו הראשון של הפרויקט, מגדלים שמקורם בתגובה לסביבה המיידית של בית הספר ומגדלים במסגרת סיור טבע עירוני קרוב – מגדל המים בשכונת מולדת בדיונה - מציאת ערך בסביבה המקומית

מגדלים

הרכבת עולם - סתירות ומורכבות

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

כל עולם מכיל שלושה בנייני מגורים מציאותיים-אנושיים ומגדל דמיוני. החיבור בין חלקי העולם מתבסס על מורכבות וסתירות. מרחבי חוק הלקוחים מהמציאות וחיבורם עם מרחבים המייצרים חשיבה על המציאות היום-יומית (הטרוטופיה)

התוצר הסופי נעשה בקבוצות של שלושה תלמידים, לפי שלבי העבודה הבאים:

הגרלת שלושה בנייני מגורים, כתיבת סיפור המאפיין את דיירי הבניינים, עיצוב הסביבה בהתאם לסיפור.

יצירת מגדל לפי ערך דמיוני חיצוני - במקביל.

חיבור בין הבניינים למגדל, באופן שרואה במורכבות ערך.

נסיון סניוןס

הרכבת עולם - קריאה חוזרת

לאחר הגשת המרחבים המורכבים (בשלשות), הרכבנו את כל החלקים לעיר אחת, לפי נרטיב אוטופי-אינטואיטיבי כיתתי. העיר פורקה ונבנתה מחדש בהמשך כפבלה מעמדית. בשני המקרים התלמידים נדרשו לחשיבה אינטואיטיבית-דמיונית-שיתופית, בה התוצרים שלהם עצמם מהווים כלי לחשיבה ופרשנות מחדש.

וידאו 2 מגדלים
וידאו 3 מגדלים

תוצרי ביניים נוספים

העבודה לאורך הפרויקט ואחריו לוותה במשימות שנעות בין תרגול טכניקה, לחיפוש שפה אישית לרכישת כלים בסיסיים בעולם העיצוב. תוצרים לדוגמא:

שלשות מגדלים
רישום מונוכרום
שרטוט ראשון
רישום בקו
Carousel imageCarousel imageCarousel image