מה אם?
מה אם?
מהלך הפרויקט
מהו אופיה הרצוי של מדינת ישראל - כפי שמשתקף במגילת העצמאות?
בנייה והעברה של מעגלי דיון תחת השאלה איזו מדינה אנחנו רוצים
חקר עומק שסעים בחברה ופרזנטציות
שאלת שאלות מה אם? מפות חשיבה וכתיבת מגוון תשובות לשאלות
יצירת פוסטר לשאלת מה אם? כולל תשובות
למידת עמיתים ומשוב
שלב א: מעגלי שיח ליום הזיכרון לזכר יצחק רבין ז"ל
כחלק מלימודי האזרחות בבית הספר שכבת יב לוקחת אחריות על השיח הבית ספרי במסגרת יום הזיכרון ליצחק רבין. החיבור ליום זה נע על הציר שבין התייחסות לאופיה של המדינה וסוגיות של שסעים בחברה. כחלק מתהליך הלמידה ומתוך רצון לפתוח את השיחה על אופיה הרצוי של המדינה לתפיסת התלמידים, קיימנו מודלינג בכיתות סביב השאלה מהי אהבת הארץ עבורך. בעיקבות כך התלמידים בנו מערכי שיעור עבור מעגלי השיח השונים הכולל שאלה מובילה, מתודה רלוונטית ושאלות לדיון. מעגלי השיח הרב גילאיים התקיימו בשנה זו ב"זום".
שלב ב: חקר שסעים בחברה | פרזנטציה | למידת עמיתים
שלב החקר הוא השלב העיקרי בפרויקט זה, כל קבוצה חקרה שסע אחר: הגדירה את הקבוצות, את נקודות המחלוקת , את הנראות בפועל (מבחינה כלכלית חברתית, דמוגרפית וכיוב'), יצרה ציר זמן והציגה דוגמא להתייחסות לשסע בעידן הנוכחי (תמונה, שיר, כתבה, קריקטורה וכיוב). את החקר העבירו לפרזנטציה אותה העבירו בכיתה, וקיימו דיון עומק על התהוותו של השסע, ביטויו הנוכחי מתוך התהיה האם ניתן לפתור את הסוגיות שעלו מתוך החקר.
שלב ג: מה אם? תרגיל סיעור מוחות במפות חשיבה
מה היה קורה אילו היה משתנה משהו בשסע? אילו השלכות יכלו להיות לכך?
פוסטר "מה אם"
החקר ותרגיל סיעור המוחות התמצו לכדי פוסטר בעל שלושה חלקים המציגים שאלת מה אם אחת והשלכותיה האפשריות.