מספרים דמוקרטיה

אזרחות נתיב שותפי פיתוח, כיתה יא׳ - תשפ״ד

שאלה פוריה: מה נכון? 

ידע:  זכויות אדם 

מיומנויות והרגלים: ישום עקרונות של מושגים | קריאה והבעה חזותית | חשיבה ביקורתית | יכולת ניתוח אירועי אקטואליה | שימוש בדמיון | נקיטת עמדה מושכלת | עבודת צוות

תוצר: סיפורי ילדים מאוירים בפלסטלינה ובשילוב AI | העברת שעת סיפור לילדי כיתה ג

רציונל הפרויקט 

לימוד הוויה דמוקרטית מתרחשת בחיי היום יום של כולנו כמעט מבלי להרגיש, החל מקריאת עיתון, צפיה בסדרת טלוויזיה, סרט ועד קריאת סיפורי ילדים. בסיפורי ילדים קיימת פלטפורמה של מיצוי רעיון בפשטות, מתוך חיפוש אחר מסר ברור להתנהגות המובילה את הקורא לבחירת דרך החיים שלו. במקביל לכך, במשלי חיות יש פלטפורמה מאפשרת דמיון המשלב בין מסר אנושי לבין עולם התוכן האסוציאטיבי שמגיע עם הבחירה בחיה מסויימת.  הפרויקט שאף לדלג בין ידע אזרחי, קריאה ביקורתית של המציאות, דמיון ואינטואיציה. השילוב בין לימוד של זכויות אדם לבין כתיבה ואיור של ספר ילדים מאפשר הזרה של נושאים אקטואליים מעוררי אמוציות, עידוד דמיון ככלי עבודה וחיפוש אחר מהות הקונפליקט והעברתו. ההתנסות בכתיבת שעת הסיפור והעברתה איפשרה לתלמידים להתמודד עם המסרים המורכבים שאותם כתבו, לייצר סביבם שיח המאפשר הגעה למסקנות המייצרות נורמות לקיומה של חברה דמוקרטית.

צוות: נועה הרדוף, דיקלה רוטברט, עמיר אברמוביץ׳ והלה ברודי

תוצר סופי - ספרים

גברת חפרפרת.pdf
באני מלך הארנבים.pdf
קוקוסים בננות ואמונה.pdf
מהומה בשונית.pdf
האריה והלביאה.pdf
מלחמו.pdf
החשופיות.pdf
הקרב על השיוויון.pdf
החגיגה שנהרסה.pdf
הלביאה והחרדון.pdf
בלאגן בגונגל.pdf
תנינה ונקאי.pdf
הפסטיבל בקרחת היער.pdf
מלחמת הדבש.pdf
מרוץ הרכיכות.pdf
היער השרוף.pdf
הסופה הגדולה.pdf
שמועה קטנה.pdf
מהומה בחווה.pdf
מפצח.ת האגוזים.pdf
מעשיה בקן הנמלים.pdf
ההבדל הוא בפסים.pdf
עיירת הכלבלבים.pdf
חוקי הגונגל.pdf
מי גר בנהר.pdf
היער הקסום.pdf