אזרחות נתיב שותפי פיתוח, כיתה יא׳ - תשפ״ה
ידע: זכויות אדם ועקרונות הדמוקרטיה
מיומנויות והרגלים: ישום עקרונות של מושגים | קריאה והבעה חזותית | חשיבה ביקורתית | יכולת ניתוח אירועי אקטואליה | שימוש בדמיון | נקיטת עמדה מושכלת | עבודת צוות
תוצר: סיפורי ילדים מאוירים בפלסטלינה ובשילוב כלי עיצוב AI | העברת שעת סיפור לילדי כיתה ג
לימוד הוויה דמוקרטית מתרחשת בחיי היום יום של כולנו כמעט מבלי להרגיש, החל מקריאת עיתון, צפיה בסדרת טלוויזיה או בסרט, ועד קריאת סיפורי ילדים. בסיפורי ילדים קיימת פלטפורמה למיצוי רעיון בפשטות, מתוך חיפוש אחר מסר ברור לגבי התנהגות, המובילה את הקורא לבחירת דרך החיים שלו. במקביל לכך, במשלי חיות יש פלטפורמה המאפשרת דמיון, המשלב בין מסר אנושי לבין עולם התוכן האסוציאטיבי שמגיע עם הבחירה בחיה מסויימת. הפרויקט שאף לדלג בין ידע אזרחי, קריאה ביקורתית של המציאות, דמיון ואינטואיציה. השילוב בין לימוד של זכויות אדם ושל עקרונות הדמוקרטיה לבין כתיבה ואיור של ספר ילדים מאפשר הזרה של נושאים אקטואליים מעוררי אמוציות, עידוד דמיון ככלי עבודה, וחיפוש אחר מהות הקונפליקט והעברתו. ההתנסות בכתיבת שעת הסיפור והעברתה איפשרה לתלמידים להתמודד עם המסרים המורכבים שאותם כתבו, ולייצר סביבם שיח המאפשר הגעה למסקנות המייצרות נורמות לקיומה של חברה דמוקרטית.
צוות: דיקלה רוטברט, עמיר אברמוביץ׳, יהודית קלנר, רונית נגר בושרי
משימה מלוות קריאה חוות החיות
הנחיות לתוצר הסופי - כתיבת ספר ילדים מבוסס אירוע אקטואלי