היסטוריה | כיתה יב׳ | תשפ״ה
למידה מתוך יומנים מאפשרת לתלמידים.ות להכיר את הידע ההיסטורי דרך חיבור לסיפור אישי, ואנושי. החיבור מאפשר פיתוח של סקרנות, למידה עצמית, פיתוח אמפתיה והבנה של מורכבות אנושית. הבחירה ביומני נוער מייצרת את החיבור הבלתי אמצעי לבני גילם של התלמידים.ות תוך חשיפה לחיי הנוער בפרט והקהילה היהודית ככלל בתקופת השואה. הבחירה לקרוא ביומנים, וההתמודדות עם מקור מידע ראשוני, משלבת אוריינות ברמה גבוהה, חילוץ מידע היסטורי, יכולת עיבוד מידע ופיתוח מיומנויות חקר, תוך כדי קריאה על מנת לדעת מהו הרקע ההיסטורי הרחב של היומן. הקריאה מאפשר התכנסות פנימה של הקורא תוך נסיון לברר רגשות, מחשבות, וידע. חווית הקריאה תקדם את הבוגר לקראת היותו בוגר קורא.
שאלה פוריה: מי יכתוב את ההיסטוריה שלנו
מיומנויות : חקר עיבוד מידע היסטורי | כתיבה : אינטגרציה בין מקורות מידע היסטוריים לבין המקור הראשוני כולל ציטוט מלא מתוך המקור הראשוני (היומן) | הפשטה : העברת ידע מורכב לפורמט ענייני פנים
הרגלים : עבודת צוות, תוצר מוקפד ורמת גימור, אוריינות | קריאה פעילה ומעורבת
(כיתת חרוב, חיטה, חרצית)- עבודת חקר מבוססת יומן נער.ה + פוסטר על בסיס סיפורי פנים (המשלב בין החקר ההיסטורי והיומן האישי). ופרשנות לכיתת חנ"מ (חמנית)
(כיתת חצב) העלאת ערך בויקיפדיה על בסיס היומן
צוות: רחלי בני ישראל, דנה שירן אליאש, מרב הראל גוטשל, הלה ברודי