אחרי האדם   מבוא למדעים | כיתה י׳ | תשפ״ד

צוות: ניר מאיר, ענבל הלצר

תחומי דעת: הקשר שבין פיתוח המדע לבין תרבות ומוסר, שדרוג האדם (עריכה גנטית, סייבורגים, רובוטים, התגברות על מחלות), בינה מלאכותית.  

שאלה פוריה: מה יהיה - אילו סוגיות מוסריות ואתיות עולות מתוך פיתוחים מדעיים בעת הנוכחית? 

משך הפרויקט: מחצית ב׳

מיומנויות והרגלים: קריאה ותרגום של טקסט מדעי לשפה מובנת | סיכום כתבה והוצאת העיקר | חשיבה מסדר שני על אתיקה ומוסר | עיצוב חזותי מתוך מידע מילולי | כתיבה יוצרת.

תוצר: סיפור קצר מאוייר כקומיקס אשר עוסק בסוגיות של אתיקה, חוקים, מוסר שיוצאים מתוך פיתוחים מדעיים שישפיעו על עתיד האנושות. 

רציונל הפרויקט 

במחצית ב׳ בחרנו להתמקד בלמידה והבנה של מושגים אשר כרוכים בחזית המדע העכשווי, מעריכה גנטית דרך רובוטיקה, קשר מוח מכונה ובינה מלאכותית. המחצית החלה בחקר של פיתוחים מדעיים עכשווים ובשאילת שאלות על האופן בו אלו עשויים לשנות את החיים שלנו וניסוח סוגיות מוסריות סביב הנושאים הנדונים. מתוך יצירת קשר בין פיתוחים מדעיים לשאלות אתיות, התלמידים נדרשו להעמיק בהווה ולדמיין עתידים אפשריים. 

הרציונל שליווה אותנו הוא לאמת את עצמנו מול העכשווי והעתיד הקרוב של חיי היומיום שלנו, החל במכוניות אוטונומיות, אובדן מקומות עבודה, כלכלה חדשה ויחסים חדשים בין אדם למכונה. מטרת התוצר היא להצליח ולדמיין עולם בו הסוגיות האתיות והמוסריות כבר נוכחות וקיימות, הן כמקרה פרטי  והן ברמה הגיאו פוליטית והאמונית. מושגי יסוד כמו אהבה, אמונה ואנושיות עומדים שוב למבחן.

מהלך הפרויקט 

טרגון מוקטן.pdf
טלמון מוקטן.pdf
טימין מוקטן.pdf
טיליה מוקטן.pdf