נוף ישראלי
נוף ישראלי
אמנות | כיתה יא' | תשפ״ה
מורה: רעות אסימיני
תחומי דעת (ידע): יצירות העוסקות בנוף ישראלי בתולדות האמנות
משך הפרויקט: שנתי
שאלה פוריה: שריפה או פריחה?
מיומנויות והרגלים: עבודה לאורך זמן | אחריות אישית | עבודת צוות וציור בהמשכים
רציונל הפרויקט: במציאות שבה הנוף הישראלי משתנה באופן אגרסיבי ומהיר, בחרנו להתבונן ולהשתמש בציור נוף כעדות לזיכרון של המאורעות בעקבות המלחמה, אך יחד עם זאת לשמר את היופי. ציור הנוף נראה שלם אך הוא למעשה חיבור של שני חלקים. בחלק הימני בחרנו לצייר את צפון הארץ, הפורח אך יחד עם זאת גם השרוף. ובחלק השמאלי העתקנו את ציור הנוף של אביב אצילי ז״ל שנהרג ונחטף בשבעה באוקטובר. הנוף הישראלי לימד אותנו שהנוף לא שלם בלי החסר.
תוצר: ציור במבואה של בית ספר
מעורבות ושיתופי פעולה: מהלך מתכתב עם שיעורי עיצוב (גלויה ישראלית)
מהלך הפרויקט
שיעורים מקדימים של טכניקות שונות בציור נוף/טקסטורה/כתמיות
בחירה דמוקרטית של הכיתה בבחירה של הדימוי אותו נצייר
חצי שנה של ציור ממושך
נוף ישראלי - בעקבות ״פרידה״ / אלי שמיר
כהכנה לציור הנוף המשותף והגדול בילינו זמן בהתבוננות בציור ״פרידה״ של אלי שמיר. הטכניקה של שמיר מלמדת ודידקטית. על אופן הנחת הצבע, בניית הקומפוזיציה קלאסית והישירה.
בציור שמיר למעשה נפרד מאביו שנפטר, ומצייר מעין מבט אחרון של האב את השדה שאותו הוא חרש. התלמידות התבקשו להעתיק רק את הנוף בציור של שמיר ללא הדמות. אקריליק על בד. כמו בחקלאות, דרך לימוד טכני מגיעה גם האהבה לאדמה ולציור.
נוף ודמות - פרשנות אישית