סדנת אמנות | כיתה י׳ | תשעט
תחומי דעת: מבוא לסדנת אמנות, פיסול
מיומנויות והרגלים: תפיסה תלת מימדית | התנסות בהעברה מדו מימד לתלת מימד ולהפך | מסקיצה לתוצר | מרעיון לביצוע
תוצר: פסלים מוגדלים של חפצים יומיומיים
הפרוייקט התמקד בחפצים הסובבים אותנו. דרך ההתעסקות בחפצים ראינו מהם הדברים המקיפים אותנו ומהו היחס שלנו כלפי החפצים שלנו.
הפרויקט היווה חשיפה ראשונה של התלמידים לעבודה בסדנת אמנות, וכלל חשיפה למגוון כלים וטכניקות, החל מפיסול מיניאטורות בפלסטלינה, דרך רישום, קומפוזיציה בדו ותלת מימד, ופיסול בקרטון ובעיסת נייר.
מתלת לדו לתלת - פסל בפלסטלינה: שימוש בחפצים יומיומיים הנמצאים אצל כל אחד בתיק, ציור סקיצות שלהם והפיכת החפצים היומיומיים לפסלי פלסטלינה קטנים.
פסל נעליים בקרטון: לאחר התבוננות בנעליים המופיעות ביצירות מתולדות האמנות ובחנו את משמעותן התבוננו ופיסלנו את הנעליים שלנו מקרטון בקנה מידה של 1:1.
קומפוזיציה של עיגול משולש וריבוע- דו מימד ותלת מימד: כדי שנלמד ונדע לעבוד בקנה מידה גדול, וכדי להתנסות בהעברת סקיצה דו מימדית לפסל תלת מימדי יצרנו קומפוזיציות בעזרת חיתוכי נייר על גבי דף לבן, אותן הפכו לפסלי קרטון ולעיסת נייר גדולים.
תוצר סופי - פסל מוגדל: בקבוצות, בחרנו חפץ, אותו פיסלנו בהגדלה בעזרת רשת לולים, עיסת נייר וקרטון וצבע. הפסלים הוצבו ברחבי בית הספר, לקראת מסיבת פורים.
תוצר ביניים | פסל נעליים בקרטון 1:1