עולם חדש מופלא

״מרחב אשליה המכריז על המרחב הממשי כולו״ (פוקו)

מגמת עיצוב, כיתה יא׳, מחצית א

פרויקט שנע בין התבוננות במציאות, חשיבה דמיונית וביטוי בחומר (חשיבה ביקורתית).

יצירת עולם מקביל (הטרוטופיה) במאדים, המהווה פרשנות אישית למרחב התרבות העירוני/ מקומי.


ידע: הקשר שבין המרחב הבנוי לדפוסים תרבותיים וחברתיים, עיצוב מייצר עולם, הטרוטופיה.

שאלה פוריה: מה הקשר בין המרחב שאנו חיים בו לאמונות שלנו?

מיומנויות והרגלים: התבוננות | חשיבה ביקורתית | דמיון | שרטוט | תכנון עבודה מול ביצוע

תוצר: עולם חדש מופלא, שמבוסס על שינוי חוק מהעולם האמיתי, ומעורר מחשבה מחודשת על האופן בו אנו חיים.

מרחב מקומי - שרטוט הנדסי של סביבת המגורים הקרובה

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

מרחב מקומי - הרכבה מחדש של הסביבה המקומית (מוכרת), אפיון חוקי החיים המובנים מאליהם. (טכניקה: שרטוט ידני וחיבור בפוטושופ)

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

מרחב אחר - סמיכות

  1. בחירה של ״מרחב אחר״, שמגדיר חוקים שונים לאופן בו ההתנהגות בתוכו (למשל - יער, בית אבות, מכון יופי, בית חולים, ארמון, שדה תעופה וכו׳).

  2. יצירת חיבור סינטטי בין המרחב האחר למרחב המקומי (למשל בית אבות-בית קפה, שכונת מגורים - לונה פארק, בית כנסת בחללית, מחנה צבאי - בניין מגורים).

  3. (לאחר תרגיל זה, התלמידים נדרשו לחפש דוגמאות קיימות במציאות שלנו, בהם מתקיימות סמיכויות דומות).

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

חקר מקרי בוחן - חקר של קבוצות שבחרו להקים מרחב בעל חוקים שונים מהסביבה שלו. התבוננות בקשר שבין מרחב - אידאולוגיה - חברה - תרבות.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

עולם חדש מופלא (תוצר סופי) - חלוקה לשלוש קבוצות, כל קבוצה גיבשה אידאולוגיה למרחב, הגדירה כללי חיים ויצרה סט של מרחבים שמדגימים את החיים בהתיישבות החדשה במאדים.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image