פרויקט שנע בין התבוננות במציאות, חשיבה דמיונית וביטוי בחומר (חשיבה ביקורתית).
יצירת עולם מקביל (הטרוטופיה) במאדים, המהווה פרשנות אישית למרחב התרבות העירוני/ מקומי.
ידע: הקשר שבין המרחב הבנוי לדפוסים תרבותיים וחברתיים, עיצוב מייצר עולם, הטרוטופיה.
שאלה פוריה: מה הקשר בין המרחב שאנו חיים בו לאמונות שלנו?
מיומנויות והרגלים: התבוננות | חשיבה ביקורתית | דמיון | שרטוט | תכנון עבודה מול ביצוע
תוצר: עולם חדש מופלא, שמבוסס על שינוי חוק מהעולם האמיתי, ומעורר מחשבה מחודשת על האופן בו אנו חיים.
מרחב מקומי - שרטוט הנדסי של סביבת המגורים הקרובה
מרחב מקומי - הרכבה מחדש של הסביבה המקומית (מוכרת), אפיון חוקי החיים המובנים מאליהם. (טכניקה: שרטוט ידני וחיבור בפוטושופ)
מרחב אחר - סמיכות
בחירה של ״מרחב אחר״, שמגדיר חוקים שונים לאופן בו ההתנהגות בתוכו (למשל - יער, בית אבות, מכון יופי, בית חולים, ארמון, שדה תעופה וכו׳).
יצירת חיבור סינטטי בין המרחב האחר למרחב המקומי (למשל בית אבות-בית קפה, שכונת מגורים - לונה פארק, בית כנסת בחללית, מחנה צבאי - בניין מגורים).
(לאחר תרגיל זה, התלמידים נדרשו לחפש דוגמאות קיימות במציאות שלנו, בהם מתקיימות סמיכויות דומות).
חקר מקרי בוחן - חקר של קבוצות שבחרו להקים מרחב בעל חוקים שונים מהסביבה שלו. התבוננות בקשר שבין מרחב - אידאולוגיה - חברה - תרבות.
עולם חדש מופלא (תוצר סופי) - חלוקה לשלוש קבוצות, כל קבוצה גיבשה אידאולוגיה למרחב, הגדירה כללי חיים ויצרה סט של מרחבים שמדגימים את החיים בהתיישבות החדשה במאדים.