שיתופי פעולה בין מגמת ביולוגיה ומגמת אמנויות העיצוב

פרויקט אינפוגרפיקה - מגמת אמנויות העיצוב כיתה יא בשיתוף מגמת ביולוגיה כיתה י, תשע"ח

בהנחיית לי-אור קורנבליט (ביולוגיה) ענבל הלצר ואוסקר אבוש (עיצוב)

במסגרת פרויקט משותף של מגמת אומנויות העיצוב ומגמת ביולוגיה, תלמידי מגמת ביולוגיה התבקשו לחקור מערכות בגוף האדם ותופעות המשפיעות עליהן בחיי היומיום. הפרויקט עסק בארבע מערכות: עצבים, נשימה, הובלה ועיכול. במהלך הפרויקט חקרו התלמידים את המבנה והתפקוד של המערכת, למדו כיצד התופעות שבחרו משפיעות על המערכת ולימדו את חבריהם לכיתה

בשיעור משותף למגמת אומנויות העיצוב ומגמת ביולוגיה, תלמידי ביולוגיה הסבירו לתלמידי אןמנויות העיצוב על המערכת והתופעות. בדומה לקשר בין לקוח ומעצב ב"עולם האמיתי", תלמידי מגמת אומנויות העיצוב יצרו פוסטרים המסייעים להצגת המערכות והתופעות, תוך שימוש בארגז כלים מקצועי להעברת מסרים חזותיים בהתאם לקהל יעד, תלמידי בית ספר יסודי, ופיתוח של שפה אישית ושליטה בתכנת עיצוב מקצועית

לאחר מכן בנו תלמידי מגמת ביולוגיה פעילות לימודית-חוויתית מותאמת לילדים, שתלמד כיצד המערכת פועלת, איך התופעה שבחרו משפיעה על הגוף שלנו ומה אנחנו יכולים לעשות כדי לשמור על הגוף שלנו. באירוע הסיום, שהתקיים בבית הספר " התבור" בחולון, הקימו תלמידי ביולוגיה יריד פעילות בשם שפת הגוף - איך הגוף שלי מדבר איתי ומה הוא מנסה להגיד

כחלק מהתוכנית הייעוצית השנתית בשכבת י' נחשפים התלמידים לנושא "מניעת עישון" להשלכות התופעה ולחשיבה סביב נושא זה. כאשר משרד החינוך דרך השפ"י הציע את ההשתתפות ב"תחרות הארצית למניעת עישון סמים ואלכוהול" הגשנו תוצרים בפרויקט שעסקו בהשפעת עישון על מערכת הנשימה וזכינו לעלות לגמר. בתחרות התלמידים הציגו את הפרויקט והכינו תערוכה המתארת את הפרויקט ואת שיתופי הפעולה עם הגורמים השונים. לאחר שהקסימו את צוות השופטים זכינו במקום השני.

תהליך תשעח.pdf

פוסטרים שעוצבו במסגרת פרויקט אינפוגרפיקה תשע"ז

בהנחיית מאיה מירוז וענבל הלצר

פוסטרים שעוצבו במסגרת פרויקט אינפוגרפיקה תשע"ח

בהנחיית לי-אור קורנבליט וענבל הלצר

אינפוגרפיקה תשעז.pdf
אינפוגרפיקה תשעח פוסטרים מוקטן.pdf

חוברת צביעה שעיצבה תלמידה במסגרת הפרויקט - תעש"ז (יסמין טדז'ייב)

חוברת צביעה ביולוגית.pdf