סוגיית מבקשי המקלט בישראל מתמשכת מזה מספר שנים, עולה ויורדת בכותרות העיתונים. יצירת מרחב ידע עולמי, המאפשר התבוננות על תופעות של הגירה, משברי פליטים, והתייחסות המדינות השונות לסוגיה זו מקדמת שיח מתבונן, מורכב וחוקר. הקונטקסט העולמי לסוגייה הקיימת גם בישראל, מוריד מחסומי שיח ודעות קדומות ומאפשר פתיחות וחשיבה על סוגיה אנושית מורכבת.
בפרויקט זה, בחרנו במדיום של אנימציה ככלי לספר סיפור וליצירת מודעות לנושאים קשים. המהלך היצירתי נע באופן חזרתי בין חקר חזותי, מציאת שפה, גיבוש מסר, וחזרה לחקר. התלמידים נדרשו למצוא סוגיות רלוונטיות שמעניינות אותם, ודרך מחקר ועשייה כמעט אינטואיטיביים, לגבש עבודות שמעבירות מסר מורכב, ומתבססות על ידע באופן שמעורר חשיבה.
שילוב בין נתונים, ידע, עדויות, תחושה ועבודה יצירתית-אינטואיטיבית עם צלליות
עבודת קולאז' המשלבת מחקר חזותי, מחקר עיוני וגיבוש מסר