היסטוריה | כיתה יב׳ | תשפ״ה
תחומי דעת (ידע): מהמנדט הבריטי ועד היום
רציונל הפרויקט: את הפרויקט בחרנו לעשות מתוך התפיסה המחקרית של היסטוריה חברתית. מתוך תפיסה זו נוצר שילוב של ידע היסטורי וזכרונות אותם התלמידים אספו בראיונות עם קרוביהם - כך שנוצר ציר זמן אנושי, חברתי והיסטורי של מדינת ישראל. באופן זה ההיכרות עם ההיסטוריה הישראלית מאפשרת הבחנה בין זיכרון אישי לבין זיכרון קולקטיבי - עובדות, ונקודות מבט ופרשנויות אישיות. עיבוד העדות לזיכרון בגוף ראשון מאפשרת חיבור בין דורי, חיבור בין פנים למציאות וחיבור שורשי להיסטוריה של כולנו.
שאלה פוריה: מי יכתוב את ההיסטוריה שלנו
מיומנויות והרגלים: ניתוח אירועים היסטוריים הקשורים לראיון | היסטוריה חברתית |קיום ראיון | עיבוד זיכרון לכדי סיפור | אחריות אישית (עמידה בזמנים) | סקרנות | אמפתיה.
תוצר: העלאת זיכרון אישי לאתר Tarasa של מנהרת הזמן (לצפייה בתוצרים) | ציר זמן היסטורי שכבתי ישראלי
התאמת לחנ"מ: שילוב הוראת כישורי חיים במהלך הלמידה: העמקה בלמידת כלי הראיון לעומקו ההבדלים בין סוגי ראיונות מראיינים, הבנת שפת גוף ע"י סימולציות שונות. התנסות בפיתוח שיח והעמקתו הבנת משמעותו וחיבור למציאות ההיסטורית אותה חווה המרואיין.
מעורבות ושיתופי פעולה: "מנהרת הזמן", המכללה האקדמית בית ברל.
צוות: רחלי בני ישראל, דנה שירן אליאש, מרב הראל גוטשל, הלה ברודי