ספינה

סדנת אמנות ועיצוב | כיתה י' | תשפ״א

במסגרת ההכנות לעדלאידע בחולון (שלא התממשה לבסוף בגלל מגפת הקורונה) תלמידי כיתה י׳ באמנות ועיצוב בנו ספינת קרטון גדולה שאמורה הייתה להיות האובייקט המרכזי בתהלוכה. לספינת הקרטון אמורים היו להצטרף ערב-רב של חלקים, תרגילי משנה אמנותיים שיערמו עליה, בדומה לסירת פיראטים עמוסת חפצים שונים ומגוונים.

העבודה על חלקי הספינה נפרסה לאורך השנה, בעיקר בשיעורים בלמידה מרחוק ושילבה תרגילים קצרים מגוונים (כגון התנסויות בטכניקות של רישום, פיסול, ציור וטיפוגרפיה) והיכרות עיונית עם עם עבודות מתולדות האמנות שהדימוי המרכזי שלהם הוא סירה על מגוון המשמעויות השונות שלה ומתקופות שונות (מתיבות נח מהרנסנס למשל ועד עבודות אמנות עכשוויות שעוסקות בהגירה).

צוות: דני רוזנברג ורעות אסימיני

תרגיל קצר - ״הסירה שלי״ מחומרים מצויים בבית.

יצירה עם חפצים מצויים (ריידי-מייד) | מימוש חזותי של רעיון

מיומנויות והרגלים: בחירה והרכבה של אובייקטים | התאמה בין רעיון לחומר.

אחרי היכרות עיונית עם עם עבודות מתולדות האמנות שהדימוי המרכזי שלהם הוא סירה על מגוון המשמעויות השונות שלה ומתקופות שונות (מתיבות נח מהרנסנס למשל ועד עבודות אמנות עכשוויות שעוסקות בהגירה) כ״א הרכיב את הסירה שלו. התוצר הסופי בפועל הוא צילום הסירה מזוויות שונות, כך התאפשר שהסביבה הביתית תהווה חלק מהעבודה.