בעקבות ארטימיסיה וסזאן

סדנת אמנות | כיתה יא' | תשפ״א

רציונל הפרויקט:

לאורך תקופת הקורונה ושיעורי הזום, שיעורי האמנות התבססו על הרצון לרפא את הנפש מהתקופה המורכבת. מלאכת היצירה הוגדרה מראש כבסיס לשיעורים, מתוך רצון שהלומדות יהיו עסוקות בעשייה ולא במחשבה.

התבססנו על שתי יצירות של שני מאסטרים, עליהם למדנו וחקרנו. האחת, דיוקן עצמי של האמנית ארטיסיה ג׳נטילסקי, אותו חילקנו לחלקים כך שכל תלמידה רקמה חלק אחד מהציור. וכשנפגשנו חיברנו הכל יחדיו. והשניה, התפוחים של הצייר פול סזאן. כל תלמידה התבקשה לצייר לפי שלבים שהועברו במהלך שיעורי הזום. כל השיעור הוקדש לציור התפוחים, כל אחת בקצב שלה. ברקע התנגנה מוזיקה, במידה והיו שאלות התלמידות שלחו תמונות בקבוצות הוואטסאפ של הציור שלהן, ואני יכולתי להתייחס ולכוון.

תחומי דעת: תולדות האמנות, ציור ורקמה

שאלה פוריה: כיצד פעולת היצירה יכולה לתת מרגוע לנפש

משך הפרויקט: 4 חודשים

מיומנויות והרגלים: ציור בשלבים ובשכבות, יכולת לרקום לאורך זמן, הכרת פעולת המאסטר/ית והשענות עליה.

תוצר: ציור באקרליק, רקמה משותפת


מורה: רעות אסימיני