כיסאות
עיצוב תעשייתי (מייקרס), כיתה י׳, תשפ״ה
מורה: יעל גייזלר וקנין, ענבל הלצר
תחומי דעת (ידע): עיצוב מוצר, ארגונומיה
שאלה פוריה: איך יוצרים מבנה חזק במינימום חומר?
משך הפרויקט: מחצית ב׳
מיומנויות והרגלים: עבודה בעץ וקרטון והבנת תכונות ייחודיות לכל חומר | למידה מתוך טיוטות | פתרון בעיות | עבודת צוות
תוצר: כיסאות ושרפרפים
רציונל הפרויקט
הפרויקט השני במגמה נע בין תכנון שימושי לתכנון שיוצא מתוך חקר חומרי. לאורך המחצית התלמידים בנו מודלים מוקטנים ודגמים בקנה מידה אמיתי של יחידות ישיבה פונקציונליות בקרטון ובעץ. כאשר התוצר הסופי הוא כיסא או שרפרף למרחב הבית ספרי. מרבית הפרויקט התמקד בעבודה מתמשכת בקרטון - זו איפשרה בחינה מעשית של טכניקות לחיזוק החומר ומחברים, מתוך מטרה להבין כיצד ניתן לשפר את יכולתו של המוצר לשאת משקל ולשמור על יציבות. במקביל להיבט המבני, התלמידים נדרשו לשלב בתכנון התאמה לגוף האדם (ארגונומיה) ולקהל היעד (תיכון).
התוצרים הסופיים (כיסאות ושרפרפים מעץ) מיועדים להצבה ברחבי בית הספר, ואמורים לענות על צרכים שזוהו לאורך המחצית. הבחירה לצאת מתהליך של מודלים אל תוצרים בעולם האמיתי מחייב הטמעה של כל מה שנצבר בתהליך - חוזק, התאמה לגוף האדם ולקהל היעד.
מהלך הפרויקט :