פינבול
עיצוב תעשייתי (מייקרס), כיתה י׳, תשפ״ה
מורה: יעל גייזלר וקנין
תחומי דעת (ידע): עיצוב מוצר
שאלה פוריה: איך מתחילים?
משך הפרויקט: מחצית א׳
מיומנויות והרגלים: עבודה בעץ (חיתוך, ניסור, דיוק, חיבורים) | למידה מתוך טיוטות | פתרון בעיות | עבודת צוות
תוצר: מכונת פינבול בנגרות ידנית
רציונל הפרויקט
בפרויקט הראשון במגמת מייקרס, כחשיפה ראשונה לעולמות העיצוב והנגרות, בנינו מכונות משחק פינבול בנגרות ידנית. דרך הפרויקט התלמידים התנסו לראשונה בעבודה בעץ, תכנון מנגנון מכני, ועבודה תהליכית מרעיון עד מוצר מוגמר. הפרויקט מתמקד בלמידה מתוך התנסות: כל אתגר הופך להזדמנות לחשיבה טכנית ויצירתית – דרך ניתוח הבעיה, ניסוי וטעייה, שיפור מתמיד והתמודדות עם חוסר ודאות. החל מהשלב הראשון בפרויקט התלמידים נדרשו לתכנן ״עם הידיים״, ולהבין כיצד אפשר להשתפר מטיוטה לטיוטה. על מנת להתקדם התלמידים נדרשים ליזום פתרונות, לבחון אפשרויות ולדייק את ביצועיהם לאורך זמן.
מכונות הפינבול מציגות את היכולות האישיות של כל תלמיד, לצד פיתוח הרגלי עבודה אישיים וצוותיים.
מהלך הפרויקט :