חיות פרא עיצוב כיתה י׳ | תשפ״ג

מורה: יעל גייזלר וקנין

תחומי דעת: איור, עיצוב בהשראה מהטבע

שאלה פוריה: מה אנחנו לומדים מעולמם של החיות?

משך הפרויקט:  מחצית ב׳

מיומנויות והרגלים: חקר חזותי | רישום | איור | עבודה בטיוטות | בניה בקרטון | עמידה בזמנים | עבודה בסקיצות

תוצר: מסיכת קרטון של החיה

רציונל הפרויקט 

הפרויקט עסק בחיות כמקור השראה לתהליך יצירה. התלמידים בחרו חיות שילוו אותם, ולאורך הפרויקט התנסו בדרכים שונות ליצור מתוך החיה. החל ממחקר חזותי, דרך התנסויות שונות ברישום (רישום עפרון, צבע, עט וכו׳ - שמטרתם לתפוס את מהות החיה, ואת המרקמים היחודיים לה), איור (יצירת היבריד חיה-אדם) ועד יצירה של מסכת חיה תלת מימדית בקרטון. 

הפרויקט שם דגש על הרגלי עבודה, לסיכום פרק המבוא בלימודי עיצוב. התלמידים נדרשו להבין מה עוזר להם ליצור, איך מוצאים איזון בין הפשטה לפרטים שנותנים לחיה אופי, כיצד משתמשים במקור השראה ככוח ולא מתוך רצון להגיע לחיקוי המציאות, כיצד מנהלים את תהליך העבודה על מנת לעמוד ביעדים ובמקביל לשאוף לתוצרים מורכבים. 

מהלך הפרויקט 

חלק א - חקר חיה. חקר קצר, ואפיון החיה ברישומים - אופי, תנוחה, מאפיינים ייחודיים, מרקמים. 

חלק ב - חיה ואדם. תרגיל איור בקנה מידה גדול, החיה בתוך עולמו של מוריס סנדק בספרו ארץ יצורי הפרא (לחצו על התמונות להגדלה).

חלק ג - מסיכת קרטון תלת מימדית. פרשנות אישית של אופי ומאפייני החיה בקרטון בלבד. (לחצו על התמונות להגדלה)

אקספרסיוניזם (תרגיל הרחבה). איור החיות בסגנון זרם האקספרסיוניזם באמנות, נעשה במסגרת שיעור אמנות, במקביל למהלך הפרויקט.  (לחצו על התמונות להגדלה)