עולם חדש מופלא

״מרחב אשליה המכריז על המרחב הממשי כולו״ (פוקו)

מגמת עיצוב, כיתה יא׳, מחצית א

פרויקט שנע בין התבוננות במציאות, חשיבה דמיונית וביטוי בחומר (חשיבה ביקורתית).

יצירת עולם מקביל (הטרוטופיה) במאדים, המהווה פרשנות אישית למרחב התרבות העירוני/ מקומי.


ידע: הקשר שבין המרחב הבנוי לדפוסים תרבותיים וחברתיים, עיצוב מייצר עולם, הטרוטופיה.

שאלה פוריה: מה הקשר בין המרחב שאנו חיים בו לאמונות שלנו?

מיומנויות והרגלים: התבוננות | חשיבה ביקורתית | דמיון | שרטוט | תכנון עבודה מול ביצוע

תוצר: עולם חדש מופלא, שמבוסס על שינוי חוק מהעולם האמיתי, ומעורר מחשבה מחודשת על האופן בו אנו חיים.

מרחב מקומי - שרטוט הנדסי של סביבת המגורים הקרובה

מרחב מקומי - הרכבה מחדש של הסביבה המקומית (מוכרת), אפיון חוקי החיים המובנים מאליהם. (טכניקה: שרטוט ידני וחיבור בפוטושופ)

מרחב אחר - סמיכות

  1. בחירה של ״מרחב אחר״, שמגדיר חוקים שונים לאופן בו ההתנהגות בתוכו (למשל - יער, בית אבות, מכון יופי, בית חולים, ארמון, שדה תעופה וכו׳).

  2. יצירת חיבור סינטטי בין המרחב האחר למרחב המקומי (למשל בית אבות-בית קפה, שכונת מגורים - לונה פארק, בית כנסת בחללית, מחנה צבאי - בניין מגורים).

  3. (לאחר תרגיל זה, התלמידים נדרשו לחפש דוגמאות קיימות במציאות שלנו, בהם מתקיימות סמיכויות דומות).

חקר מקרי בוחן - חקר של קבוצות שבחרו להקים מרחב בעל חוקים שונים מהסביבה שלו. התבוננות בקשר שבין מרחב - אידאולוגיה - חברה - תרבות.

עולם חדש מופלא (תוצר סופי) - חלוקה לשלוש קבוצות, כל קבוצה גיבשה אידאולוגיה למרחב, הגדירה כללי חיים ויצרה סט של מרחבים שמדגימים את החיים בהתיישבות החדשה במאדים.