פרויקט פליטים | מגמת עיצוב גלובלי

מגמת עיצוב ומגמת אזרחות גלובלית (עיצוב גלובלי), כיתה י

צוות: הלה ברודי וענבל הלצר

שאלה פוריה: מדוע אנשים מחליטים לנדוד ומה כוחה של יצירה בעיצוב מציאות

משך הפרויקט: כשלושה חודשים, כולל כל תקופת הלמידה מרחוק

תוצר: סרט אנימציה הבנוי כקולאז' מתמשך - רגעים שהוצאו מהמציאות, והורכבו מחדש כדי לספר סיפור. תהליך העבודה הינו אישי ברובו, אך מורכב לתוצר אחד כיתתי, המזמן ראייה של מציאות מורכבת

רציונל הפרויקט

סוגיית מבקשי המקלט בישראל מתמשכת מזה מספר שנים, עולה ויורדת בכותרות העיתונים. יצירת מרחב ידע עולמי, המאפשר התבוננות על תופעות של הגירה, משברי פליטים, והתייחסות המדינות השונות לסוגיה זו מקדמת שיח מתבונן, מורכב וחוקר. הקונטקסט העולמי לסוגייה הקיימת גם בישראל, מוריד מחסומי שיח ודעות קדומות ומאפשר פתיחות וחשיבה על סוגיה אנושית מורכבת.

בפרויקט זה, בחרנו במדיום של אנימציה ככלי לספר סיפור וליצירת מודעות לנושאים קשים. המהלך היצירתי נע באופן חזרתי בין חקר חזותי, מציאת שפה, גיבוש מסר, וחזרה לחקר. התלמידים נדרשו למצוא סוגיות רלוונטיות שמעניינות אותם, ודרך מחקר ועשייה כמעט אינטואיטיביים, לגבש עבודות שמעבירות מסר מורכב, ומתבססות על ידע באופן שמעורר חשיבה.

תיעוד פרויקט פליטים

הצצה לתהליך עבודה - מעבר ממחקר לדימוי חזותי

שילוב בין נתונים, ידע, עדויות, תחושה ועבודה יצירתית-אינטואיטיבית עם צלליות

01 - חקר ראשון צללית וגלויות

תוצרים סופיים אישיים - סרטונים בנושא פליטים בישראל

עבודת קולאז' המשלבת מחקר חזותי, מחקר עיוני וגיבוש מסר